Arkusze kalkulacyjne to niezastąpione narzędzie przy dokonywaniu dowolnego rodzaju obliczeń. Jeśli chcemy się dowiedzieć, ile wydajemy co miesiąc na utrzymanie samochodu, wystarczy, że użyjemy do tego odpowiedniego programu.
Jednym z najbardziej rozpowszechnionych arkuszy kalkulacyjnych jest Excel firmy Microsoft, oferowany z edytorem tekstu i bazą danych w pakiecie Office. Program ten świetnie nadaje się do wykonywania większości zadań związanych z liczeniem, choć na rynku są również dostępne bardziej wyspecjalizowane produkty, przeznaczone do ściśle określonych zastosowań.
Dokumenty Excela to skoroszyty podzielone na pojedyncze arkusze. Strukturą przypominają bazy danych programu Access. Składają się z komórek, których rzędy tworzą wiersze - w poziomie, i kolumny - w pionie. Komórki wierszy najczęściej przechowują informacje na temat danej pozycji, natomiast w kolumnach mieszczą się komórki z danymi tego samego typu, odnoszącymi się do kolejnych pozycji.
Tuesday, July 24, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment