Sunday, October 28, 2007

Wyniki obliczeń - arkusze kalkulacyjne.

Tabele danych w arkuszach kalkulacyjnych mają tę wadę, że dość szybko rosną. Jeśli więc do arkusza będziemy konsekwentnie każdego dnia wprowadzać informacje dotyczące kosztów utrzymania naszego samochodu, tabela w krótkim czasie stanie się mało przejrzysta. Na szczęście arkusze oferują możliwość ukrywania wierszy i kolumn zawierających mniej ważne informacje. W naszym przypadku warto pozostawić jedynie zsumowane wydatki miesięczne i ogólny koszt poniesiony w ciągu całego roku. Możemy też sprawić, by arkusz wyświetlał komórki z najistotniejszymi informacjami na oddzielnym arkuszu skoroszytu. Taką dodatkową tabelę odpowiednio formatujemy zachowując możliwość szybkiego wydrukowania tego, co dla nas najważniejsze.


Ukrywanie i odkrywanie komórek.
By zwiększyć przejrzystość tabeli, najlepiej ukryć kolumny zawierające komórki o mniejszym znaczeniu. Choć nie będą widoczne i po wydrukowaniu nie pojawią się na papierze, nadal są obecne wraz ze wszystkimi informacjami. Aktualnie pozostają również odniesienia do nich, zawarte w formułach sumujących miesięczne wydatki.


Kopiowanie do innej komórki.
Wiemy już, jak za pomocą kilku kliknięć myszą skopiować zawartość jednej komórki do drugiej. Mechanizm ten funkcjonuje także w sytuacji, w której chcemy skopiować wartość komórek, znajdujących się w różnych arkuszach skoroszytu. Warto pamiętać o tej możliwości. W omawianym przykładzie możemy wprowadzać wszystkie dane w jednym arkuszu, a komórki zawierające formuły sumujące miesięczne koszty umieścić w drugim. Dzięki temu uzyskamy wygodny wgląd w ogólne koszty ponoszone każdego miesiąca.

No comments:

 

Zabawne i śmieszne filmy/filmiki