Monday, June 19, 2006

gry online. 3.

Problemy z graniem w Internecie...
Chociaż potencjalnych przeciwników do gry najłatwiej znaleźć w Sieci, to jednak nie zawsze granie za jej pośrednictwem przebiega bezproblemowo, zwłaszcza gdy gra wymaga od uczestników szybkiego reagowania. Właśnie ta zwłoka, czyli czas, jaki musi upłynąć, by dane dotarły do miejsca przeznaczenia, stanowi największą zmorę maniaków gier internetowych. Kiedy gra jest bardzo szybka (np. Quake), a czas zwłoki wyjątkowo długi, to jej kontynuowanie staje się udręką lub wręcz niemożliwością. Innym problemem może być również utrata pakietu (bloku danych), następująca wtedy, gdy jakiś jego fragment nie dociera do innego użytkownika i konieczna jest retransmisja. Wywołany tym błędem efekt jest taki sam, jak długi czas zwłoki.

Programiści gier głowią się obecnie nad algorytmami korygującymi czas opóźnienia, które mają sobie z tym poradzić przez przewidywanie prawdopodobnych ruchów. Pierwszy z nich, wbudowany w Quake World, działa bez zarzutu - lepiej, niż można sobie było wyobrazić. Niestety, nie może w pełni wyeliminować zjawiska zwłoki, dlatego gracze z krótszym czasem opóźnienia, zazwyczaj znajdujący się bliżej serwera, zyskują zawsze wyraźną przewagę nad pozostałymi. Problem czasu zwłoki nie dotyczy osób, które grają za pośrednictwem serwera swojego ISP.
 

Zabawne i śmieszne filmy/filmiki